W dzisiejszym świecie, gdzie za każdym rogiem czyhają setki treści reklamowych, konieczne jest wyróżnienie się. Właśnie dlatego influencer marketing stał się jednym z najbardziej efektywnych narzędzi promocji.
Według prognoz, do roku 2023 rynek influencer marketingu wzrośnie o ponad 30% rocznie. Pokażemy Ci, jakimi trendami warto kierować się, by skutecznie wykorzystać potencjał influencerów.
1. Mikroinfluencerzy.
Coraz więcej marek przestaje stawiać wyłącznie na makroinfluencerów i zwraca uwagę na mikroinfluencerów z mniejszą liczbą obserwujących, którzy to są bardzo zaangażowani i oddani w treści publikowane przez influencera. Są oni też często bardziej autentyczni i szczerzy w swoich opiniach, co przekłada się na większą wiarygodność profilu.
Poznaj jakie są podstawowe błędy przy współpracy z influencerami.
https://influencercamps.pl/5-podstawowych-bledow-przy-wspolpracy-z-influencerami/
2. Instagram.
Instagram to nadal królowa social mediów w kontekście influencer marketingu. Coraz więcej marek stawia na tę platformę, a Instagram wprowadza nowe funkcje wspierające działania influencerów. Warto tutaj zwrócić uwagę na formaty takie jak Instagram Live, Stories czy Reels, które pozwalają na jeszcze większe zaangażowanie społeczności.
3. TikTok.
TikTok to fenomen ostatnich lat, a jego popularność nadal rośnie. Dlatego też coraz więcej marek zaczyna stawiać na tę platformę. O ile z jednej strony trzeba uważać na dobór influencerów i ich autentyczność, to z drugiej strony TikTok daje duże możliwości kreatywności i dotarcia do młodszych grup docelowych.
4. Działania multichannelowe.
Multichannel to marketing wielokanałowy, która polega między innymi na tworzeniu i zaspokajaniu potrzeb konsumentów wykorzystując różne urządzenia, kanały, media i sieci. Indoor i outdoor, display i mobile, radio, telewizja, prasa, emaile, smsy, bannery, a nawet ulotki, foldery i billboardy – każde miejsce, w którym możemy nawiązać interakcję z klientem jest istotne. Działania multichannelowe zakładają pośrednią i bezpośrednią komunikacje z klientem, do którego chcemy dotrzeć, a także pozwalają na wzmocnienie przekazu i dotarcie do szerszego grona odbiorców.
Jeśli chcesz być na bieżąco z tematami związanymi z marketingiem i sprzedażą – obserwuj nas na naszych mediach społecznościowych!