Każdy influencer, który zaczyna współpracę z jakąś firmą powinien wiedzieć jak dobrze oznaczyć materiał reklamowy, aby uniknąć później konsekwencji prawnych. W tym artykule pokażemy wam jak to zrobić, więc jeżeli działasz w social mediach to koniecznie czytaj do końca!
OZNACZANIE TREŚCI REKLAMOWYCH
W 2022 roku UOKiK postanowił lepiej przyjrzeć się działaniom influencerów, którzy mimo obowiązku nie oznaczali postów, relacji czy filmów jako sponsorowane. U wielu twórców ta czynność nadal budzi wiele wątpliwości. Jeżeli i ty należysz do tego grona, pomożemy ci rozwiać wszystkie wahania. Zapoznaj się dokładnie z materiałem przygotowanym przez nasz zespół, a na koniec podziel się z nami swoją opinią w komentarzu.
Wskaż nazwę marki, którą promujesz.
Niech wszyscy widzą jakiej firmy zostałeś ambasadorem. Niech logo będzie widoczne, a reklama pokazana w taki sposób żeby każdy obserwator wiedział czym się zajmuje.
Oznaczenie, musi być czytelne i dobrze widoczne.
Upewnij się, że twoja informacja o reklamie jest zrozumiała dla odbiorców. Zarówno stali obserwatorzy, jak i ci nowi nie powinni mieć problemów z rozpoznaniem materiałów o charakterze komercyjnym.
Pamiętaj żeby zwrócić uwagę na czcionkę, musi byc ona czytelna (dobry kolor i rozmiar). Umieść ją w miejscu widocznym oraz napisz w języku w którym prowadzisz swój profil.
Oznaczenie dwupoziomowe.
Warto umieścić to oznaczenie w poście i pod postem. Można także dodać relacje, zawsze to jest na plus.
Hasztagi.
Dodanie odpowiednich hasztagów, jest bardzo dobrym posunięciem.
#reklama #płatnawspółpraca #postsponsorowany #materiałreklamowy
Można także zamiast hasztagów, zastosować wyrażenia w nawiasie.
[reklama] [współpraca] [współpraca reklamowa]
Autopromocja.
Reklama marki własnej, również wymaga właściwych odznaczeń. Jesteś zobowiązany poinformować swoich odbiorców, że ta treść ma charakter reklamowy nawet jeżeli promujesz swoje własne produkty.
#autopromocja #autoreklama [marka własna] [autopromocja]
W przypadku materiałów reklamowych w formie wideo lub audio (YouTube, Spotify) konieczne jest wykorzystanie funkcjonalności platformy, a także dodatkowe oznaczenie reklamy w opisie materiału.
Warto jest również oznaczyć firmę, z którą współpracujesz.
Mamy nadzieje, że ten artykuł będzie dla was jak najbardziej przydatny. Jeżeli lubicie tego typu poradniki to obserwujcie stronę Influencer Camps oraz nasze media społecznościowe. Na pewno jeszcze nie raz pojawi się coś co może Cię zainteresować!
- INSTAGRAM @influencercamps
- YouTube @influencercamps
- TikTok @influencer.camps